First 2 weeks - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jodie Klerk - WaarBenJij.nu First 2 weeks - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jodie Klerk - WaarBenJij.nu

First 2 weeks

Blijf op de hoogte en volg Jodie

24 Februari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!
Ruim twee weken zijn er alweer voorbij. De tijd vliegt!! Gelukkig heb ik nog wel even. De eerste week dat ik hier was hoefde ik nog niet te beginnen met stage. Heb in deze tijd vooral genoten van het weer en geprobeerd zoveel mogelijk aan mijn Spaans te doen. In het weekend heb ik samen met mijn Nederlandse huisgenootje afgesproken met nog 2 andere nederlanders die in Buenos Aires zijn voor stage. Dit was super gezellig en zijn met een groep (de Nederlanders en huisgenoten van een aantal) dat weekend op stap geweest. Afgelopen woensdag had ik een introductie op mijn stage adres. Het was erg gezellig en de mensen daar zijn aardig! Dat zijn sowieso alle Argentijnse mensen, je voelt je als Nederlander hier erg lomp en onbeschoft dus dat is even wennen haha. De stad is erg druk en soms mis ik de structuur van Nederland hier wel een beetje. Vooral ook het verkeer is chaos, officieel geldt hier de regel: rechts heeft voorrang, maar hier wordt eigenlijk nooit aan gehouden. Mensen rijden gewoon door. Ook zijn hier wel zebrapaden maar dit betekent helemaal niets want auto’s zullen nooit voor je stoppen. Dit weekend ben ik naar een voetbalwedstrijd geweest. Voor het eerst in mijn hele leven in een stadion. Ik hou zelf niet zo van voetbal maar de sfeer daar was geweldig! De harde kern staat alleen maar te springen en te zingen voor 90 minuten lang en de liedjes zijn zo veel beter dan in Nederland! ( ook al kon ik het niet verstaan, het klonk al beter). Zondags zijn we naar een markt geweest in de wijk San Telmo. Hier is elke zondag deze markt en het is de bekendste van BA. Aan het eind van de markt zit een soort verlaten school waar op elke zondag optredens worden gegeven. De mensen hebben dan hun eigen soort dans en het was echt geweldig om te zien! We hebben ook nog een priveles gekegen van de instructrice omdat wij niet in het midden wilde gaan staan omdat wij er nog niks van konden (nu nog steeds niet trouwens). Hier kwamen we heel toevallig ook nog 4 nederlandse piloten / stewardessen tegen van KLM dus hier ook nog gezellig mee gekletst. Het is ook zo leuk dat je hier door de straten loopt en opeens staat er gewoon een drumband midden op straat. Ook worden alle grote en belangrijke straten hier afgezet voor feesten, maakt allemaal niks uit hier.

Ik vermaak me hier dus prima!!

Veel liefs
Jodie

  • 24 Februari 2015 - 16:44

    Denise:

    Het klinkt allemaal heel erg gezellig daar. Vooral dat mooie weer...het regent hier de hele dag al dat het giet! Leuk dat je al zoveel van de cultuur daar mee maakt. Schrijf maar snel weer een nieuw avontuur op deze site. Leuk om te lezen!

    Groetjes Denise

  • 24 Februari 2015 - 20:24

    Lucas En Sanne:

    Ha Jodie,

    Goede omstandigheden voor een mooie tijd.
    Leuk joh!!
    We blijven je avonturen volgen.
    Veel plezier en succes op je stage.

    Gr uit Nijmegen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Stage Buenos Aires

.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2015

De reis

01 Juli 2015

Last story from BA!!

27 Mei 2015

Trips and fun things!

15 April 2015

Two months past!

27 Maart 2015

Fieldtrip to Las Pampas
Jodie

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 5151

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 14 Augustus 2015

Stage Buenos Aires

Landen bezocht: