Fieldtrip to Las Pampas - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jodie Klerk - WaarBenJij.nu Fieldtrip to Las Pampas - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jodie Klerk - WaarBenJij.nu

Fieldtrip to Las Pampas

Blijf op de hoogte en volg Jodie

27 Maart 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Al weer even geleden dat ik wat geschreven heb, dus tijd voor een nieuwe blog! Twee weekenden geleden was er een kleine Franse markt. Iemand die zijn eigen drank maakte vertelde ons hierover dus gingen we maar is een kijkje nemen en daar zouden we dan ook zijn drank kunnen proeven. Het was een leuke markt met veel chocolade, brood en bonbons uit Frankrijk! Was allemaal erg lekker. Helaas was de jongen die zijn eigen drank verkocht er niet dus niet zijn likeur kunnen proeven, was wel erg benieuwd! Weekend daarna was er een internationale foodmarket. Er stonden kraampjes van 40 verschillende landen met hun eigen voedsel. Nederland was uiteraard ook vertegenwoordigd dus heb een heerlijk broodje kroket gehaald! Ook aan onze niet Nederlandse vrienden laten proeven en die vonden het ook erg lekker! Ook veel eten geproefd van andere landen, was echt een geslaagde markt! Aansluitend op die markt was er een soort miss verkiezing. We weten niet helemaal hoe het zit maar veel landen waren vertegenwoordigd, waaronder ook Nederland. Al vraag ik mij af of deze persoon wel Nederlands was. Het was in ieder geval wel erg leuk om te zien, zo’n lange optocht met auto’s en mensen met kleding van een bepaald land. ’s Avonds nog een kroegentocht gedaan door het meest toeristische deel van Buenos Aires, was uiteraard ook erg gezellig!

Afgelopen weekend was hier een lang weekend (van zaterdag tot dinsdag) in verband met feestdagen. Dit weekend ben ik ben een groep scandinavische mensen naar het gebied afgereisd waar mijn stage over gaat, genaamd Quinta Esencia. Dit gebied ligt 350 kilometer buiten Buenos Aires in Las Pampas, dus het was een flinke reis er naar toe, maar wat was het geweldig! Het was echt heerlijk om uit de stad te zijn en te genieten van de rust. Deze dagen hebben we echt veel gedaan. ’s Ochtends tussen 8/9 opstaan ontbijten en dan hard aan het werk! We hebben bomen geplant, veel geverfd en compost gemaakt. Maar na het harde werken gingen we ook andere activiteiten doen. Vrijdag kwamen we pas laat aan, dus toen een wijntje gedronken en door naar bed. Zaterdags gingen we na het werken naar een local bar 3 kilometer verderop. Een van de begeleiders heeft een truc met een grote laadbak achterin waar je op kan staan/zitten. Zo werden we steeds met zijn allen vervoerd omdat we met een groep van 10/15 waren. De bar was echt heel klein maar leuk om te zien! ’s Avonds gingen we barbecueën. En dat doen ze hier nog op een ouderwetse manier. Ze gaan eerst een vuurtje stoken van hout, en vervolgens halen ze onderin dit vuur het smeulende hout en dit doen ze onder het rooster waar je het vlees oplegt. Echt heel ouderwets maar superleuk! Ook met zijn allen muziek maken met djembe’s, gitaren en alle instrumenten die er nog meer waren. En uiteraard wijn erbij. Zondag zijn we na het werken naar een locale paardenrace geweest. Dit was eigenlijk alleen maar voor de buurt, dus het was leuk dat wij hier ook bij mochten zijn. ’s Avonds gekookt en gezellig in het huis gezeten met zijn allen. Maandags zijn we na het werk naar een zwembad geweest om af te koelen, en daarna gingen we paardrijden! Dat was echt geweldig, Las Pampas is echt een heel vlak gebied en het was echt geweldig om hier doorheen te rijden. Toen merkte ik pas echt dat ik in een heel ander land ben dan een land in Europa. Dinsdag was onze laatste dag, eerst uiteraard nog wat gewerkt maar we gingen om 4 uur weg. We gingen met een omweg terug naar Buenos Aires zodat we nog langs het strand kwamen! Dus nog een duik genomen in het begin van de avond, was wel frisjes want in het buitengebied koelt het wel af naar 10 graden! Hierna nog avondgegeten, en toen weer de lange reis van 5 uur richting BA. Dit weekend was echt geweldig, het was ook hard werken maar dat voelde echt goed! Omdat je weet dat het voor een goed doel is en het is wat anders dan achter mijn laptopje op het kantoor. En een ding ga ik nooit vergeten van dit weekend, en dat zijn de sterren! Het was zo mooi, we zaten zo in de middle of nowhere dat je ZO-VEEL sterren zag! Je zag zelfs de Milky Way dus dat was echt amazing!!

Nou dit was mijn verhaal weer voor deze keer. Ciaooo!

• 27 Maart 2015 - 20:28

Hans:

Leuke avonturen Jody, blijven schrijven!!

• 04 April 2015 - 20:59

Monique:

Erg leuk Jodie om weer wat van je avontuur te lezen!
    Ik denk dat je straks de smaak te pakken hebt, dat wordt sparen voor de volgende verre trip!