Two months past! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jodie Klerk - WaarBenJij.nu Two months past! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jodie Klerk - WaarBenJij.nu

Two months past!

Blijf op de hoogte en volg Jodie

15 April 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Hola todos,

Hoe is het daar in Nederland? Hier gaat het goed! Ben hier alweer ruim twee maanden, dus de tijd gaat alweer hard. Een van de bekenste plekken in Buenos Aires is Recoleta Cementerio. Dit is een grote begraafplaats met allemaal tombes, ziet eruit als kleine huisjes. Hier is Evita Péron begraven, had geen idee wie dat is, blijkbaar heel belangrijk persoon voor Argentinië. Ben ik flink voor uitgelachen dat ik dat niet wist, thanks guys ;) . Het is wel interessant om hier rond te lopen en al die tombes te zien. Is wel wat anders dan een begraafplaats in Nederland! Naast de begraafplaats is een groot park waar een soort braderie staat. Was leuk om daar doorheen te lopen. Dat zie je hier wel veel, braderies en marktjes. Elke zondag zijn er op twee plekken grote markten. Maar zoals dit staat er volgens mij elke dag. Voordat we naar het Recoleta Cementerio waren gelopen kwamen we langs een plein waar een plek is ingericht voor mensen met het syndroom van down. Goed om te zien dat ze hier in Argentinië hier ook aandacht aan besteden! Weekend daarna hadden we hier een lang weekend in verband met Pasen. Hier waren we vrij van donderdag tot en met zondag. Op donderdag wezen winkelen, maar dat is hier wel lastig. Het is hier toch wel prijzig en je moet echt goed opzoek wil je wat goedkopere winkeletjes vinden. Vrijdags zijn we naar El Tigre geweest. Dit is een plaatsje net buiten Buenos Aires. We zijn hier heen gegaan met de trein, duurde ongeveer een uur. Dit plaatsje is bekent om de rivier die er doorheen stroomt. Het was heerlijk weer die dag, dus vooral op terras gezeten en gerelaxed aan het water. Ook nog een boottocht van een uur gedaan op een catamaran. De rivier is helaas te smerig om in te zwemmen, ik zou een foto toevoegen en hier kun je zien dat het water helemaal bruin is. Je ziet er niks doorheen. Verder dat weekend niet veel gedaan, uitgeweest en gerelaxed.

Afgelopen weekend ben ik wezen parachute springen! Was echt super gaaf. Ging samen met een vriend dus dat was gezellig. Moesten ’s ochtends om 8 uur al vertrekken dus dat was erg vroeg. Eerst anderhalf uur rijden naar het plaatsje Chascomus. Toen we daar aankwamen gelijk een introductie filmpje gekeken over het springen, de belangrijkste dingen die je moest weten. Vervolgens wat formulieren invullen en toen… wachten! We waren met 10 mensen en er waren daar ook al een paar mensen die wilden springen. Er was maar 1 vliegtuig waar steeds twee mensen inkonden dus we moesten wel even wachten. Het was gelukkig lekker weer dus we konden in het zonnetje liggen om ons voor te bereiden. Na ongeveer 2 uur was het onze beurt! Eerst hijsen ze je in een harnas die echt superstrak zit. Vervolgens ga je in het vliegtuigje waar je echt net met twee personen en de twee instructeurs inpast. En dan ga je 20-25 minuten vliegen. Je ziet de bomen echt steeds kleiner worden. Toen kwam het moment om er uit te gaan. De vriend met wie ik samen was ging eerst, dus dat was wel echt verschrikkelijk om hem uit het vliegtuig te zien springen en daarna moest ik! Je moet je hoofd omhoog houden, dus je kijkt niet naar beneden op het moment van springen. Dat was wel fijn opzich omdat het al zo eng is haha. Eerst heb je 45 seconden vrije val, maar dit voelde echt niet als 45 seconden. Vervolgens gaat de parachute uit en ga je nog 5-7 minuten zweven. De ervaring was echt geweldig!! Ben echt blij dat ik het gedaan heb.

Dat was het weer voor deze keer.
Ciaooo

• 15 April 2015 - 18:50

Denise:

Ach meis download je de film Evita even. Ben je weer helemaal op de hoogte

• 15 April 2015 - 18:51

Hans:

Spannend leven daar in Argentinië Jody,en als je terug bent moet je toch even de musical Evita kijken

• 03 Mei 2015 - 19:29

Theo En Ans:

Hoi Jodie,
    Wel een beetje gek om nu pas te reageren maar steeds komt het er niet van.
    Maar we lezen je verhalen met veel plezier.
    Je hebt al best veel ondernomen. Leuk hoor. Wat dat betreft maak je er echt iets van.
    Nog veel plezier en we zien wel weer wat van je.
    Veel groeten Theo en Ans