Last story from BA!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jodie Klerk - WaarBenJij.nu Last story from BA!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jodie Klerk - WaarBenJij.nu

Last story from BA!!

Blijf op de hoogte en volg Jodie

01 Juli 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo iedereen! Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven, maar ik had ook niet meer zoveel meegemaakt om over te schrijven. In de weekenden heb ik niet veel meer gedaan, vooral vaak gezellig met vrienden samen zitten, omdat vaak elk weekend er al weer mensen weg gingen! Dus vooral genieten van de tijden dat we nog met z’n allen in Buenos Aires waren.

Van 18 tot 21 juni ben ik naar de watervallen in Iguazu geweest. Deze watervallen behoren tot de 7 natuurwonderen. En dat is ook zeker waar! Dit is echt het gaafste wat ik in heel mijn leven heb gezien. In een lengte van 3 kilometer alleen maar watervallen. Je kunt deze watervallen van twee kanten zien, de Braziliaanse en de Argentijnse kant. We hebben eerst de Braziliaanse kant gedaan, omdat iedereen ons dat aanraadde. Deze kant is namelijk iets minder spectaculair omdat je niet heel dicht bij de watervallen kunt komen. Ook was het deze dag iets minder mooi weer, waardoor dit wel goed uitkwam. Er is daar 1 waterval waar je wel heel dicht bij kunt komen, het begin en de grooste waterval van de hele keten. We liepen hier ongeveer 3 minuten en waren daardoor behoorlijk nat geworden. De tweede dag naar de Argentijnse kant, je ben al overdonderd door de Braziliaanse kant, maar als je dit dan ziet je weet niet wat je meemaakt! Ze hebben hier verschillende paden aangemaakt, eentje dat je boven de watervallen loopt en eentje dat je aan de onderkant van de watervallen loopt. Ook hadden we een activiteit erbij gedaan, dat je met een boot onder de watervallen ging varen! Dat was echt GE-WEL-DIG!! Je werd echt zeiknat, maar daar hadden we ons goed op voorbereid. Maar het was echt super gaaf om de watervallen van zo dichtbij te zien. Ik zal wat foto’s toevoegen, maar in het echt is het nog 1000000 keer mooier dan op de foto’s! We verbleven in het dorpje Puerto Iguazu. Een ander bijzonder punt hier is het drielandenpunt. Paraguay, Brazilie en Argentinië worden hier gescheiden door een rivier. Dit is natuurlijk niet super bijzonder voor ons omdat wij zelf ook een drielandenpunt hebben, maar het was toch leuk om te zien. Ook zijn we nog naar een park geweest waar ze gewonde dieren redden, weer oplappen en daarna weer vrijlaten in het wild. Was mooi om te zien, en we kregen alleen de dieren te zien die helaas niet meer terugkonden naar het wild. Dit omdat ze vaak als huisdieren waren gehouden, dus dan zouden ze het nooit overleven.

Naast het tripje naar iguazu heb ik niet veel meer gedaan. Hard gewerkt om mijn stage af te sluiten (ja dat moet ook nog gebeuren hier, naast al de geweldige dingen die ik hier meemaak). Maar iedereen was erg positief over het eindresultaat dus daar ben ik erg blij om! In september moet ik mijn assessment afleggen, omdat dat niet via skype gaat en ik pas half augustus terugkom.

Zaterdag begin ik met mijn reis! Ik heb er echt super veel zin in en heb mijn eerste bus + hostel geboekt. De eerste bestemming is Puerto Madryn, waar je walvissen kunt spotten. Dit lijkt me supergaaf om te zien. Ook is drie uur van het plaatstje een nationaal park met pinguens, zodat je tussen de pinguens gaat lopen. Naar deze stop ga ik door naar Bariloche, waar ik 2 vrienden van mij weer zie die ik in Buenos Aires heb ontmoet! Dus dat wordt super gezellig. Daarna ga ik door naar Santiago, Mendoza, Salta, Bolivia, Peru, Paraguay en weer terug naar Buenos Aires, omdat mijn vlucht vanuit hier naar Nederland gaat. Dit is de planning voor nu, maar ik heb geen idee of ik dit ga halen. In iedergeval weet ik zeker dat dit een geweldige reis gaat worden en ik kan niet wachten om te beginnen.

Wanneer ik terug ben in Nederland zou ik mijn laatste blog schrijven over mijn reis. Tijdens mijn reis gaat dit niet lukken omdat ik mijn laptop niet meeneem. Uiteraard mag je in plaats van het laaste verhaal lezen natuurlijk ook langskomen als ik weer in Nederland ben om het verhaal in real life te horen en de fotos te bekijken! 15 Augustus ben ik weer terug :)

Lieve familie en vrienden, bedankt voor de interesse in mijn blogs en tot over 6 weken in Nederland!

Veel liefs Jodie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Stage Buenos Aires

.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2015

De reis

01 Juli 2015

Last story from BA!!

27 Mei 2015

Trips and fun things!

15 April 2015

Two months past!

27 Maart 2015

Fieldtrip to Las Pampas
Jodie

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 5163

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 14 Augustus 2015

Stage Buenos Aires

Landen bezocht: