Trips and fun things! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jodie Klerk - WaarBenJij.nu Trips and fun things! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jodie Klerk - WaarBenJij.nu

Trips and fun things!

Blijf op de hoogte en volg Jodie

27 Mei 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Hola chicos,

Oeps, een blog schrijven is er even tussenin geschoten. Dus nu een blog van de laaste anderhalve maand ongeveer haha. In het weekend van 18/19 april ben ik en weekend naar Montevideo, Uruguay geweest. De voornaamste reden dat ik dit heb gedaan is om mijn visum te verlengen. Toen ik naar Argentinië ging en hier op het vliegveld arriveerde kreeg ik een toerisenvisum van 90 dagen. Er zijn twee mogelijkheden om je visum te verlengen, je doet het officieel bij het immigratie kantoor, of je gaat Argentinië even uit. Wanneer je weer terugkomt krijg je weer opnieuw 90 dagen toeristenvisum. Dit heb ik dus gedaan, je kunt heel makkelijk en goedkoop met de boot van Buenos Aires naar Colonia dit ligt recht tegenover Buenos Aires. Vanuit hier heb ik de bus naar Montevideo gepakt. Dit duurde bij elkaar ongeveer 4 uur dus dat viel reuze mee! Ik ging ’s ochtends om kwart over 8 met de boot, en kwam rond 13:00 uur aan in het hostel in Montevideo. Ik ging samen met mijn huisgenootje, alleen zij ging met het vliegtuig dus we zouden elkaar meeten bij het hostel. Helaas waren haar vliegtijden veranderd dus was ze wat later dan ik bij het hostel. In de tussentijd heb ik beetje rondgelopen in Montevideo en naar de zee toegeweest, helaas was er geen strand dichtbij. ’s Savonds was er in het hostel een Aziatische diner georganiseerd. Dit was een 5 gangen diner met eten van allemaal verschillende landen uit Azië. Dit was erg leuk en lekker en ook handig, omdat we ons hostel niet hoefde te verlaten. Zondags moesten we om 11 uur uit het hostel zijn en toen gingen we winkelen! Ze hadden in Montevideo namelijk een Forever 21 ( super leuke kledingwinkel) en ik kon niet wachten om daar te gaan winkelen. Verder die dag beetje gegeten en in het zonnetje gezeten en om 17:00 gingen we terug. Hebben niet heel veel gedaan maar was zeker een geslaagd weekendje Uruguay!

De donderdag daarna was er een Neon party georganiseerd. Dit moest een geweldig feest zijn, want vorig jaar was het het 9e beste studentenfeest van de wereld. Dus we hadden er hoge verwachtingen van! Het viel helaas wel een beetje tegen, het was wel druk met veel studenten, maar het leek eigenlijk op een gewone stapavond in de club alleen nu had je neon paint op je gezicht.

Weekend daarna ben ik naar een paardenrace geweest. Het was wel echt voor de elite van Buenos Aires, maar het was verder wel gratis entree. De locatie was wel echt super mooi, echt heel gaaf gebouw en plek.

Toen was het tijd voor koningsdag! Ook al zijn we niet in Nederland, het werd hier wel gevierd. Helaas niet zo groot als in Nederland, maar ach mij hoor je niet klagen! Er is een Nederlandse bar in Buenos Aires die dit had georganiseerd. Ze hadden ook bitterballen, hutspot, kaas en poffertjes! Echt heerlijk en echt heel apart om opeens weer omringd te zijn door Nederlanders en oranje.

Verder in het weekend nog naar plekken de toerischte plekken waar ik nog niet geweest was in BA. De bekendste wijk hier is La Boca (van de voetbalclub). In deze wijk hebben ze 2/3 drie straten vol met gekleurde huisjes en mensen die de tango op straat dansen. Heeft een leuke sfeer, maar dit is ook de gevaarlijkste wijk van BA. Als je hier de verkeerde straat oversteekt kun je in denkbeeldige grens oversteken waar het opeens gevaarlijk is, en voor ’s avonds moet je hier echt niet zijn. Maar verder is de sfeer echt super leuk hier! De terugweg nog even langs het bekenste gebouw gegaan “Casa Rosada”. Dit is een groot roze gebouw, en dit is het werkpaleis van de president (zegt wikipedia).

Hier ook nog mijn verjaardag gevierd uiteraard! Het was wel op een woensdag dus niet echt uitgeweest, maar dat is in het weekend wel goed gekomen! Ook hadden mijn familie nog een verrassingspakketje gestuurd vanuit Nederland. Mijn zus had gezegd dat ze een kaartje had gestuurd, dus toen ik naar postkantoor ging en er achter kwam dat het een pakketje was, was ik erg verrast! Maar super leuk met lekker Nederlands eten en aantal spullen dus geslaagde verrassing en was er erg blij mee :)

Afgelopen weekend ben ik een weekendje naar Córdoba geweest. Dit is na BA de grootste stad in Argentinië. Ik ging hier heen met 3 andere vrienden en in Córdoba hebben we nog 2 vrienden gezien die we al eerder hadden ontmoet in BA. We waren vrijdag avond om half 11 vertrokken en moesten 10 uur in de bus zitten. We kwamen ’s ochtends om 7:00 aan. Het was echt een superchille bus, dus we konden echt heerlijk slapen. Daardoor ging de tijd erg snel en voordat we het wisten waren we al in Córdoba. Toen naar het hostel gegaan, en gelukkig mochten we gelijk inchecken! Dus toen nog even verder geslapen tot 12:00 en toen zijn we rond gaan lopen in de stad. In de middag hadden we afgesproken met de 2 vrienden die nu in Córdoba wonen, dus die hebben ons daarna rondgeleid in de stad. ’s Avonds zijn we op stap geweest met zijn allen wat erg gezellig was! De volgende dag eerst flink uitgeslapen aangezien het stappen hier tot laat doorgaat. Daarna weer wat door de stard gezworven en ’s avonds naar een markt die elk weekend er staat. Daarna wat gegeten met z’n allen en ’s avonds gingen we bowlen! Maandag ochtend om 10:00 moesten we weer terug met de bus. De terugweg duurde wel stuk langer dan de heenweg, omdat deze bus wat minder relaxt was, en overdag slapen is toch altijd iets lastiger. Ook hadden we nu een bus die door alle plaatjes ging en stopte dus de terugweg duurde 11,5 uur! Maar hier moet ik maar aan gaan wennen, want over een maandje ga ik beginnen aan mijn reis van 6 weken! Dan ga ik veel met de bus reizen, omdat dit veel goedkoper is dan met het vliegtuig. Ik heb nog tot 3 juli stage, en dan kan ik beginnen met de reis

Nou dit is mijn verhaaltje over de laatste anderhalve maand (van wat ik me nog kan herinneren haha).

Adioss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Stage Buenos Aires

.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2015

De reis

01 Juli 2015

Last story from BA!!

27 Mei 2015

Trips and fun things!

15 April 2015

Two months past!

27 Maart 2015

Fieldtrip to Las Pampas
Jodie

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 5165

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 14 Augustus 2015

Stage Buenos Aires

Landen bezocht: