Exploring BA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jodie Klerk - WaarBenJij.nu Exploring BA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jodie Klerk - WaarBenJij.nu

Exploring BA

Blijf op de hoogte en volg Jodie

05 Maart 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Hola todos!

Mijn derde verhaal… where to start. Vorige week weer een hele week stage gehad, nouja van maandag tot en met donderdag. Vrijdags mocht ik mee op een fieldtrip naar La Matanza, dit is ongeveer een uur/anderhalf uur buiten Buenos Aires. La Mantanza is een erg arm gebied. De wegen zijn daar nog onverhard en tot 4 jaar geleden hadden ze nog niet eens eigen straatnaamborden. En dan zul je denken, wat is daar nou zo erg aan maar dat werd mij daar wel goed uitgelegd. Als je geen straatnaamborden hebt, heb je niet echt een identiteit, je kunt geen post ontvangen en wanneer je politie of iets dergelijks nodig had waren die eigenlijk altijd te laat omdat ze de plek niet konden vinden. Er is daar nu een non profit organisation actief die helpt met het opbouwen van een betere plek. Ik zal een aantal foto’s toevoegen om een idee te geven hoe het er daar uitziet. Het aparte vond ik wel dat de samenleving zo blij en gelukkig is daar, terwijl ze niet eens schoon stromend water hebben. Het was wel een hele ervaring om dit te zien nadat ik al bijna een maand in het bruisende Buenos Aires zit. Dat het dan een uur verderop zo slecht kan zijn.

Zaterdags waren we naar de dierentuin geweest! Het is heel apart want de dierentuin zit hier echt middenin de stad. Daarom had ik er niet zoveel van verwacht, maar het was wel mooi! De drukte van de stad is hier helemaal niet te bekennen. De omgeving is mooier dan in Nederland, maar de dieren en hokken waren wel slechter. Sommige dieren leken wel erg mager en dan krijg je toch wel weer dubbele gevoelens. Ze hadden ook vaak maar 1 dier van elk, dus dat vind ik dan best zielig dat ze dan zo alleen staan. Maarja, het is vooral een toeristische plek voor BA dus dat moesten we toch gezien hebben!

Zaterdagavond voor het eerst hier naar de Mc Donalds geweest haha was toch ook wel weer lekker!

Ik ben deze week ook begonnen met spaanse lessen. Probeerde het eerst zelf te leren, maar dat gaat toch wel erg moeizaam en ik blijf die mensen hier maar niet begrijpen. Dus op les dan maar! Ben samen met een andere nederlander naar een prive lerares gegaan. We wilden eerst samen lessen nemen, maar tijdens de eerste les bleek dat hij toch al wat beter is dan ik dus het zijn nu toch maar prive lessen geworden. Hopelijk leer ik het zo wat sneller dan mijn zelfstudie.

Oja, ook nog wat grappigs. Als ik met Deborah ( mijn nederlandse huisgenootje) ergens heen ga, wordt er vaak aan ons gevraagd of we uit Brazilië komen. Blijkbaar zien wij er beetje braziliaans uit en als wij praten vinden ze het op braziliaans lijken. Wel vreemd aan het begin denk je, nou ze gokken maar wat, maar het is nu ondertussen al wel 6 keer gevraagd. Het is trouwens wel heel ideaal dat je gewoon Nederlands met elkaar kunt praten zonder dat iemand je snapt haha, hoef je niet op te passen wat je zegt bij andere mensen of in winkels.
Nou dit was mijn verhaaltje weer van afgelopen anderhalve week.

Ciao!

  • 05 Maart 2015 - 20:35

    Hans:

    Mooie beschrijving van je leven daar,leuk om te lezen dat het goed gaat, veel groeten uit Deventer.

  • 06 Maart 2015 - 14:59

    Leonie:

    hee Jodiee!

    Weer leuk om te lezen wat je daar allemaal beleefd hebt! Liefs Leoo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Stage Buenos Aires

.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2015

De reis

01 Juli 2015

Last story from BA!!

27 Mei 2015

Trips and fun things!

15 April 2015

Two months past!

27 Maart 2015

Fieldtrip to Las Pampas
Jodie

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 5180

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 14 Augustus 2015

Stage Buenos Aires

Landen bezocht: